Paź
11
2014

e- commerce idzie na export

Według raportu firmy OC&C Strategy aż 8% obrotu e- commerce ze sprzedaży detalicznej na świecie generuje eksport. Prognozy twierdzą, że wartość ta będzie rosła o 30% rocznie aby osiągnąć 18% obrotu w 2020. Głównymi krajami dominującymi obecnie są Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Holandia oraz kraje Skandynawskie. Podstawowymi dobrami eksportowanymi są ubrania pochodzące z Wielkiej Brytanii oraz Francji.

Główny kluczem do rozwoju eksportu w e- commerce jest posiadanie strony sklepu w różnych językach na kontynencie Europejskim oczywiście angielskim i niemieckim, zaś w Stanach Zjednoczonych angielskim i hiszpańskim.

Liderami w zakresie eksportu są Amazon jak i eBay, którzy są prawdziwymi globalnymi potęgami w zakresie ponadgranicznej sprzedaży przez internet. Za nimi w statystykach pojawiają pokazują się specjalistyczne, międzynarodowe marki jak np. Zelando. Zaś w przypadku firm prowadzących sprzedaż zarówno w internecie jak i również w tradycyjnych kanałach bardzo silnie zaznaczają się marki Skandynawskie jak IKEA i H&M.

Decydując się na rozwój naszego sklepu w różnych krajach należy rozważyć:

  • strategie cenowe od jednej ceny w jednej walucie do różnych cen w różnych walutach;
  • strukturę zarządzania projektami;
  • kolejność otwierania się na nowe rynki;
  • współpracę z lokalnymi albo globalnymi partnerami na przykład w zakresie dostaw i form płatności w przypadku których ciągle nie ma jednego globalnego lidera;
  • formy reklamy dostosowane do kultury danego rynku np. modelki z danego kraju.

O autorze: Tomasz Wesołowski

W internecie działa od 1996 roku, prowadząc własne strony internetowe jak i cudze. W 2010 roku założyłem mój pierwszy sklep internetowy, teraz prowadzę ich kilka. Moim głównym zainteresowaniem jest tworzenie wartości dodanej dla klienta dzięki, której uzyskuje się wysokie marże.

2 komentarze+ Dodaj komentarz

  • Hej, czy jest opcja dodania ѕię ɗο newslettera?
    zaglądnij ostatnio opublikował…zaglądnijMy Profile

    • Pracujemy nad newsletterem, będzie dostępny od nowego roku.

Zostaw komentarz

CommentLuv badge