Lis
10
2014

Jeżeli nie Google Analytics to co?

Prowadząc sklep internetowy inwestujemy w reklamę, pozyskujemy opinie i robimy wszystko aby zwiększyć ruch an stronie sklepu, który ma przełożyć się na co raz większą sprzedaż. Kiedy pozyskamy już ruch dla naszej strony warto dowiedzieć się które z naszych aktywności przynoszą najlepszy skutek aby je zintensyfikować.  W tym celu wykorzystuje się różne rozwiązania mające na celu analizę ruchu na stronie. Najpopularniejszym jest Google Analytics jednak warto poznać rozwiązania konkurencyjne.

PIWIK

Jest ważną alternatywą dla Google rozwijaną od 2007 roku w Wielkiej Brytanii, bazującą na otwartym kodzie. Umożliwia śledzenie danych w czasie rzeczywistym, analitykę e- commerce, konwersję celu i zdarzeń, geolokalizację i wiele innych analiz w tym analitykę w wersji mobilnej. Wersja podstawowa jest darmowa, istnieją również plany pro w ramach których otrzymuje się wsparcie techniczne. W planach jest rozwój analizy testów A\B oraz w drożenie łącza z głównymi systemami CRM.

PIWIKKISSmetrics

Za jedyne 179$ miesięcznie możemy się dowiedzieć nie tylko co się dzieje na naszej stronie ale faktycznie kto tego dokonał, niezależnie czy wrócił do naszej strony po 3 czy 6 miesiącach. A to wszystko w celu optymalizacji konwersji. Umożliwia testy A\B i wiele innych analiz.

Kiss metricsOWA

Dla wszystkich ceniących prywatność i lubiących samodzielność, wystarczy własny serwer aby wykorzystywać własne, niezależne statystyki w 100% za darmo (Licencja GPL). Wszystko co oferuje Google Analytics na własnych zasadach. Dostępna jest też w postaci plugin do WordPress-a, dlatego może być ciekawą alternatywą dla osób rozwijających swój biznes w oparciu o tą właśnie platformę.

OWAMouseflow

Tonie jest 100% alternatywa dla Google Analytics raczej uzupełnienie, gdyż umożliwia tworzenie map poruszania się klientów po stronie internetowej nie tylko na podstawie kliknięć linków ale faktycznych ruchów myszki. Technologia w zasadzie jest prosta, zgodnie z informacjami na stronie dostawcy skrypt wysyła w krótkich (sekundowych) odstępach czasu informacje o pozycji kursora, analiza zachowania klienta jest zostawiona właścicielowi strony. Wszystko dostępne w różnych planach opłat w zależności od wielkości ruchu na stronie.

MouseflowNa rynku dostępne jest wiele innych, zwykle płatnych platform analitycznych udostępniających rożnego typu analizy. Część z nich powiązana jest z innymi usługami np. web- marketing. Inne są nastawione na wspieranie urządzeń mobilnych. Każdy znajdzie odpwoiednie narzędzie dla swoich potrzeb.

Related Posts

O autorze: Tomasz Wesołowski

W internecie działa od 1996 roku, prowadząc własne strony internetowe jak i cudze. W 2010 roku założyłem mój pierwszy sklep internetowy, teraz prowadzę ich kilka. Moim głównym zainteresowaniem jest tworzenie wartości dodanej dla klienta dzięki, której uzyskuje się wysokie marże.

Zostaw komentarz

CommentLuv badge