Kwi
24
2015

Strony mobilne będą wyświetlane wyżej w wynikach Google

Kolejna zmiana , po premiowaniu stron zabezpieczonych certyfikatami SSL, w zakresie kolejności wyświetlania wyników w największej wyszukiwarce Google. Od 21 kwietnia tego roku, strony posiadające wersję mobilną będą listowane wyżej niż takie, które wersji mobilnej nie posiadają. Jednak zanim pobiegniemy do najbliższej agencji SEO albo wpadniemy w pułapkę mailingów od takich agencji straszących spodziewaną utrata wypracowanej pozycji warto zapoznać się z najważniejszymi regułami nowej zmiany.

Premiowanie dotyczy tylko wersji mobilnych wyszukiwarki

Zgodnie z informacjami podanymi na oficjalnym blogu Google, dodatkowe „punkty” będą miały wpływ jedynie na wyniki wyszukiwań prowadzony na urządzeniach mobilnych. Tradycyjne wyniki wyszukiwania poprzez stronę na komputerze pozostaną bez zmian.

Zmiany dotyczą pojedynczych stron a nie całych adresów

Znowu wg. informacji na oficjalnej stronie zmiana będzie dotyczyła poszczególnych stron a nie całych adresów.

Masz stronę internetową, co możesz zrobić dalej

W ramach narzędzi dla webmasterów, Google udostępniła narzędzie do sprawdzania na ile nasza strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych.

Jak widać na poniższym zrzucie ekranu, ten blog jeszcze nie jest przyjazny urządzeniom mobilnym 🙂

2015-04-24_233959

Related Posts

O autorze: Tomasz Wesołowski

W internecie działa od 1996 roku, prowadząc własne strony internetowe jak i cudze. W 2010 roku założyłem mój pierwszy sklep internetowy, teraz prowadzę ich kilka. Moim głównym zainteresowaniem jest tworzenie wartości dodanej dla klienta dzięki, której uzyskuje się wysokie marże.

7 komentarzy+ Dodaj komentarz

  • Nie wiem jak inni ale ja nie zauważyłem jakichś sporych zmian po tym algorytmie – kolejna głośna zmiana, która da minimalne zmiany, ale jak się do niej pozycjonerzy dostosują, to wielkie G da filtry za przeoptymalizowanie 🙂
    Arek ostatnio opublikował…Detoks poalkoholowy w praktyce [WYWIAD]My Profile

  • Myślę, że wiele osób ten algorytm Google zmobilizuje do zainwestowania w stronę
    responsywną. Bez spełnienia tego warunku można obecnie pomarzyć o wysokich pozycjach w
    Google na urządzeniach mobilnych z których coraz więcej osób korzysta.
    Respon ostatnio opublikował…Efektywne pozycjonowanie stron na urządzeniach mobilnychMy Profile

  • Widać wyraźnie, że Google stara się dostosować do obecnej sytuacji, gdy coraz więcej osób przegląda Internet w swoich telefonach. I tak będzie chyba coraz częściej.
    Marx ostatnio opublikował…Wakacje kredytoweMy Profile

  • Czyli znowu będą zarabiać ci, którzy żyją z pozycjonowania i optymalizacji stron. Dla nich każda zmiana algorytmu to nowe zlecenia i pieniądze.
    Milano ostatnio opublikował…Prosba o pomoc prawnąMy Profile

    • Każda zmiana w prawie, algorytmach przeszukiwarek itd. generuje pewną ilość spamu od osób, które próbują zarobić na łatwowierności albo braku świadomości innych.

  • Faktycznie od wprowadzenia przez Google popularnego mobile friendly minęło już kilka miesięcy i czytałem że kilka znanych serwisów ucierpiało na tym dosyć mocno do tego stopnia że ruch spadł im nawet o 30%. Ja jednak posiadam kilka serwisów, w tym kilka nie przystosowanych konkretnie pod mobile i jakoś nie zauważyłem specjalnych zmian, no chyba że wymierzony był on głównie w większe i znane serwisy.

  • Zdecydowanie – najlepsze wyjście to strona responsywna. Zarówno dla klienta jak i dla Pana G.

Zostaw komentarz

CommentLuv badge