Maj
1
2015

Telemarketing – jego przyszłość

Kolejne zmiany w Polskim prawie coraz bardziej utrudniają życie telemarketerom. Z jednej strony ustawa o ochronie danych osobowych w znaczny sposób ogranicza przetwarzanie takich danych, z drugiej strony nowelizacja praw telekomunikacyjnego ogranicza możliwości telemarketerów. Jednak część z nich albo po prostu się nim nie przejmuje albo stosuje kruczki aby je ominąć. Z jednej strony jako konsumenci bez marketingu nie poznamy nowych ofert a przez co możliwość naszego wyboru będzie ograniczone, z drugiej strony czasami trudno się opędzić od mniej czy bardziej natrętnych telefonów.

Telemarketing na świecie

W Polsce dzwoniący telemarketer jest najczęściej prawdziwą osobą, jednak poza granicami naszego kraju często wykorzystuje się systemy automatyczne. W celu ochrony konsumentów przed spamem telefonicznym w części krajów powstały listy klientów, którzy nie życzą sobie takich telefonów. Przykładem może być lista prowadzona przez Federalną Komisję Handlu (Federal Trade Commission) w Stanach Zjednoczonych. Poprzez rejestrację na stronie https://www.donotcall.gov/ numer telefonu zostaje zapisany w rejestrze tych do których dobre firmy nie powinny dzwonić.

Telemarketing w Polsce

Telemarketing w Polsce, mimo kilku regulacji prawnych, pozostaje wolną amerykanką, dzwonić do klientów może każdy i tak też robi. Na tym tle pozytywnie wyróżnia się strona http://www.zakazdzwonienia.pl/ prowadzona przez właściciel marki Philipiak Milano działającą na podobnych zasadach jak wymieniony wcześniej rejestr ze Stanów Zjednoczonych, niestety obejmuje na chwilę obecną jedynie telefony


Celem bloga jest popularyzacja wiedzy na temat związany z handlem internetowym a wszystkie treści mają charakter wyłącznie informacyjny. Poglądy i opinie przedstawione w tej wiadomości są wyłącznie poglądami i opiniami jej autora i nie mogą być podstawą do podejmowania decyzji w zakresie prawa czy obrotu gospodarczego. Autor nie odpowiada za jakie kolwiek szkody wyrządzone zastosowanie lub brakiem zastosowania się do tej treści.

Related Posts

O autorze: Tomasz Wesołowski

W internecie działa od 1996 roku, prowadząc własne strony internetowe jak i cudze. W 2010 roku założyłem mój pierwszy sklep internetowy, teraz prowadzę ich kilka. Moim głównym zainteresowaniem jest tworzenie wartości dodanej dla klienta dzięki, której uzyskuje się wysokie marże.

4 komentarze+ Dodaj komentarz

  • Jak dla mnie to jest najgorszą formą marketingu. Nie znam osoby która odebrałaby z radością tego rypu rozmowę. Reklamy w internecie są wszechobecne, jednakże nie doprowadzają ludzi do szału:)

  • Telemarketing w Polsce niestety bardzo źle się kojarzy.
    Jest to bardzo niewdzięczna forma reklamy, jak i pracy.
    Podziwiam osoby, którym udaje się odnieść sukces w
    tej branży.
    BlogoFirmie.pl ostatnio opublikował…Jakie konto bankowe dla firmy?My Profile

  • Wbrew pozorom telemarketing to naprawdę skuteczne narzędzie pozyskiwania klientów, pod warunkiem oczywiście, że robi się to z głową. Niestety w Polsce telemarketingiem zajmują się ludzie przypadkowi, którzy nie mają o tym zielonego pojęcia. Wciąż klepią mechanicznie te same regułki lub naginają przepisy żeby tylko coś sprzedać. Jak słyszę w słuchawce ledwie żywy głos telemarketer, to mam wrażenie że biedaka nie wypuszczą z biura jak nie zaliczy ileś tam połączeń. Wcale się nie dziwie, że potem ludzie sięgają po różne sposoby blokowania numerów.
    JakubFrankiewicz.eu ostatnio opublikował…Darmowy system rozpoznawania zeskanowanego tekstuMy Profile

  • Pracowałem kiedyś u brata (Prowadzi własną działalność), posiada swoją stronę internetową lecz klientów pozyskiwał tylko przez telemarketing. Efekt był dość zaskakujący, sporo pracy.

Zostaw komentarz

CommentLuv badge