Cze
20
2015

Jednolity Rynek Cyfrowy EU

6 Maja 2015 Jean Claude Juncker (Przewodniczący Komisji Europejskiej) ogłosił plan stworzenia wspólnego rynku cyfrowego dla krajów Unii Europejskiej. Ten cel ma być osiągnięty do końca 2016 roku poprzez wdrożenie 16 głównych akcji podzielonych na trzy filary

Pierwszy filar: łatwiejszy dostęp dla konsumentów i biznesu dla towarów i usług cyfrowych w Unii Europejskiej

  1. Ułatwienie dostępu do rynków międzynarodowych. Osiągnięcie tego nastąpi poprzez dalszą harmonizację prawa odnośnie umów zawieranych na odległość oraz praw konsumentów. To działania ma na celu podniesienie zaufania konsumentów do zakupów poprzez internet;
  2. Szybsze i sprawniejsze egzekwowanie nowego prawa;
  3. Tańsze i sprawniejsze dostawy towarów. Ponad 62% firm sprzedających towary poprzez internet stwierdza, że to właśnie cena przesyłek międzynarodowych ogranicza handel;
  4. Ograniczenie blokowania geograficznego. Ograniczenie sytuacji w których firmy/ strony dyskryminują użytkowników z poszczególnych krajów członkowskich poprzez ograniczanie dostępu albo przekierowywanie do stron lokalnych np. prezentujących inne ceny;
  5. Identyfikacja ograniczeń w konkurencji na rynku e-commerce;
  6. Wprowadzenie nowoczesnego prawa autorskiego, harmonizującego przepisy pomiędzy krajami członkowskimi;
  7. Rozpoznanie potrzeb zmian w dyrektywach odnoszących się do nadawców satelitarnych i kablowych;
  8. Ograniczenie obciążeń administracyjnych związanych z różnicami w podatku VAT.

Drugi filar: tworzenie odpowiednich warunków do rozwoju sieci innowacji

  1. Przegląd prawa Unii Europejskiej w zakresie telekomunikacji;
  2. Odnowienie ram stworzonych dla transmisji audiowizualnych aby pasowały do 21 wieku;
  3. Analiza roli platform internetowych pod katem przejrzystości stosowanych zasad, pozyskiwanych informacji;
  4. Odbudowa zaufania klientów w rynek e-commerce w szczególności w kontekście zasad ochrony danych osobowych, w szczególności poprzez wdrożenie nowej dyrektywy;
  5. Współpracę z przemysłem i biznesem w kontekście cyber przestępczości.

Trzeci filar: maksymalizacja potencjału wzrostowego

  1. Wprowadzenie propozycji wolnego przepływu inicjatywy np. poprzez wprowadzenie Europejskiej certyfikacji dla usług w chmurze;
  2. zdefiniowanie standardów w obszarach krytycznych dla strategii wspólnego rynku e- commerce;
  3. Rozwój społeczności a w szczególności poszerzanie umiejętności potrzebnych na rynku e-commerce.

Dla biznesmenów działających na rynku e – commerce, wdrożenie powyższej strategii bez wątpienia z jednej strony powinno przynieść poprawę z drugiej strony będzie wiązało się z kosztem przystosowania się do nowego prawa i sytuacji. Miejmy nadzieję, że Unia Europejska w swoich szczytnych zamiarach jednak (jak często to ma miejsce) nie przesadzi.

Więcej informacji na temat strategii można znaleźć na stronach Komis Europejskiej

http://ec.europa.eu/priorities/digital-single-market/docs/dsm-factsheet_pl.pdf

http://ec.europa.eu/priorities/digital-single-market/index_pl.htm


Celem bloga jest popularyzacja wiedzy na temat związany z handlem internetowym a wszystkie treści mają charakter wyłącznie informacyjny. Poglądy i opinie przedstawione w tej wiadomości są wyłącznie poglądami i opiniami jej autora i nie mogą być podstawą do podejmowania decyzji w zakresie prawa czy obrotu gospodarczego. Autor nie odpowiada za jakie kolwiek szkody wyrządzone zastosowanie lub brakiem zastosowania się do tej treści.

Related Posts

O autorze: Tomasz Wesołowski

W internecie działa od 1996 roku, prowadząc własne strony internetowe jak i cudze. W 2010 roku założyłem mój pierwszy sklep internetowy, teraz prowadzę ich kilka. Moim głównym zainteresowaniem jest tworzenie wartości dodanej dla klienta dzięki, której uzyskuje się wysokie marże.

2 komentarze+ Dodaj komentarz

  • Znowu coś kręcą w tej Brukseli. Nie wiem czy takie regulacje dynamicznego tworu jak internet wyjdą na dobre 🙂
    Tony ostatnio opublikował…Samochód nowy czy używany?My Profile

  • Aha, typowe biurokratyczne myślenie. „O, coś jest skomplikowane i utrudnia biznes! Musimy coś z tym zrobić! Wiem, musimy dodać JESZCZE WIĘCEJ przepisów!”
    @Tony – nie wyjdą. Siłą internetu jest jego wolność. Jeśli to się mu odbierze to żopa.
    Józef ostatnio opublikował…Weselny samochód – dlaczego musi być wyjątkowy?My Profile

Zostaw komentarz

CommentLuv badge